Handledarkurs

Vet du att 97 % av de som deltagit på våra handledarkurser går hem mer än nöjda!

Vare sig du vill övningsköra privat eller i körskola krävs det att du som elev har körkortstillstånd. För privat övningskörning behöver din handledare även ha ett handledartillstånd och ni båda har gått Introduktionsutbildningen.

Innehåll

• Information om sparsam körning (eco-driving).
  • Tips och råd om hur man strukturerar den privata övningskörningen så att den blir säker och effektiv.

Mål

• Efter kursen ska handledaren lättare kunna dela med sig av sin erfarenhet för att eleven ska utvecklas till en ansvarsfull och trafiksäker förare.
  • Kursen ska också vara till hjälp för upplägget av mängdträningen hemma.

Krav  Kurserna hålls i våra lokaler.

• Handledaren måste ha fyllt 24 år och haft körkort i minst fem år sammanlagt under de senaste tio åren.
  • Eleven måste ha fyllt 15 år och 9 månader för att genomgå kursen. (OBS! övningskörningen får påbörjas vid 16-års ålder)
  • Kursen pågår i 180 min exl. raster
  • ID-kontroll (giltig legitimations krävs)
  • Tänk på att komma i god tid (ca 15-20 minuter innan utsatt klockslag)
  • Är du inte på plats när kursen startar får vi enligt direktiv från Transportstyrelsen inte släppa in dig då man måste varit närvarande hela kurstiden för att bli godkänd.
  • Kursen ska avbokas senast 24 timmar innan kursstart annars blir man betalningsskyldig till kursavgiften.

Under kvällen bjuder vi på fika och kaffe. Kursen pågår mellan kl 17.00-21.00.

Kontakta oss för anmälan!

Priser

Handledarutbildning inkl. övningsskylt,  400:-/person