Utomordentlig mopedutbildning!

Klass II

Moped klass II är en moped som är konstruerad för en hastighet av 25 km/timmen (gamla mopeder 30 km/timmen)

Trafikreglerna för moped klass II är detsamma som för cykel. Du ska därför köra din tvåhjuliga moped klass II på cykelbana (förutom vissa undantag).

Antal mopeder ökar kraftigt i Sverige. För väldigt många unga så är mopeden garanten för att kunna ta sig till fotbollsträningen, stallet, bion eller ta en fika med sina kompisar. Mopeden är lika med friheten.

När du väljer att göra din mopedutbildning på Berglunds Trafikskola i Kalmar erbjuder vi en färdig utbildning som ger dig kunskap att köra moped tryggt och säkert.

Utbildningen för Förarbevis Klass II är en lite enklare utbildning i jämförelse med utbildningen för Moped Klass I.

I utbildningen ingår:

• Lärarledd teoriundervisning, 8 timmar
  • Läromedel

Skriftligt teoriprov genomförs på Berglunds Trafikskola tidigast på 15-årsdagen.

Pris 3.400:-

Enligt Transportstyrelsen finns inga krav att genomföra praktisk utbildning men om önskemål finns kan vi givetvis erbjuda det för en extra kostnad av 700 :-

Utbildningspaket inkl. studiematerial, teoriundervisning samt slutprov 3400:-