Automat blir mer populärt!

Personbil – Automat

Visste du att det idag säljs fler automatväxlade bilar än manuella bilar? Automatkörkort är på frammarsch!
Registrera dig

Generellt sett är det kortare utbildning med färre körlektioner eftersom växlingsövningar faller bort. Dock beror utvecklingen i slutändan på eleven själv.

Ångrar man sig efteråt och vill kunna köra manuellt, beställer man bara ett körprov för manuellt växlad bil. Dessutom behöver du inte göra om vare sig teoriprovet, risk 1 eller risk 2 om du kompletterar ditt körkort för automat med ett manuellt körkort.

Intensivutbildning

Du som har ett jobb som väntar eller en utlandsresa och behöver körkortet fort då är vår intensivutbildning något för dig.

Intensivutbildning passar både dig som har goda förkunskaper eller inga förkunskaper alls. Tänk att du behöver ägna mycket tid åt teori samtidigt som du kör.

Traditionell utbildning

Du kör då och då när det helst passar dig, normalt 1 till 2 gånger per vecka. Du genomgår körkortsutbildningen i din egen takt.

Oavsett vilken utbildning du väljer kravet från Transportstyrelsen och Trafikverket är att vi endast får skicka färdiga elever till prov.